סיפור דרך מקטעים

קטע מספר 1: מאנדרטת הפלדה לתלמי יוסף

אורך הקטע: 5.5 ק"מ

תיאור הקטע:

יוצאים מהשביל המרכזי של האנדרטה לכוון צפון - מזרח עד למפגש עם גדר יישובי חבל שלום. רצים לאורך הגדר בשביל שדות בכיוון כללי דרום עד למפגש עם כביש הכניסה למושב יבול, כ-1.5 ק"מ. חוצים את הכביש בזהירות ופונים שמאלה לכיוון מזרח. רצים לצד הכביש, חוצים את כביש ה'חלוציות' ממזרח לכיכר וממשיכים לצד כביש 2200 עד לצומת תלמי יוסף- פרי גן ו'דרך השדות' עד לתחנת תלמי יוסף.

טופוגרפיה: מגמת עליה מתונה.

מסלול: דרך שדות חולית, כביש, שביל חום ומדרכות.

בטיחות: זהירות יתרה בחציית כביש החלוציות ובריצה לצד הכביש במקומות בהם לא קיים שביל.

תחנת החלפה : בצומת תלמי יוסף - פרי גן ו'דרך השדות'

קטע מספר 2: מתלמי יוסף למצפה גבולות

אורך הקטע: 9.25 ק"מ

תיאור הקטע:

רצים לאורך 'שביל השדות' בכיוון כללי צפון-מזרח, מזרח כ- 2.7 ק"מ עד לצומת כבישי שדות. פונים ימינה לכיוון כללי דרום-מזרח, מזרח לאורך 'דרך השדות' כ- 6.5 ק"מ עד לפניה שמאלה (צפונה) למצפה גבולות.

טופוגרפיה: בחלק הראשון מגמת עליה מתונה. בחלק השני מישור.

מסלול: כביש שדות.

בטיחות: ריצה בשולי הכביש. זה כביש פנימי המשמש את חקלאי האזור.

תחנת החלפה : ברחבת החניה של מצפה גבולות.

קטע מספר: 3 ממצפה גבולות לצאלים

אורך הקטע: 9.25 ק"מ

תיאור הקטע:

חוזרים ממצפה גבולות לכיוון דרום ל'דרך השדות' ופונים שמאלה לכיוון כללי דרום-מזרח, מזרח לאורך 'שביל השדות'. לאחר כ- 3 ק"מ הדרך מתעקלת שמאלה לכיוון כללי צפון, ובהמשך (ק"מ 4.2) מתעקלת בחדות לכיוון דרום מזרח. ממשיכים לרוץ לאורך הדרך שמתעקלת בחדות ימינה (ק"מ 8.4) כשהפרדסים מצד שמאל עוד כ-800 מטר עד לחורשת הזיתים בכניסה לקיבוץ צאלים.

טופוגרפיה: בחלק הראשון מגמת עליה מתונה. בחלק השני מגמת ירידה מתונה.

מסלול: כביש שדות.

הערות : נשארים צמודים לאור 'דרך השדות' שהיא הדרך הדומיננטית במסלול. שימו לב! ב1.2 ק"מ האחרונים זו דרך משותפת עם תחילת מקטע 4 הרצים בכיוון הנגדי – לא להתבלבל.

בטיחות: ריצה בשולי הכביש. זה כביש פנימי המשמש את חקלאי האזור.

תחנת החלפה : ברחבת החניה הצמודה לחורשת הזיתים בכניסה לקיבוץ צאלים.

קטע מספר: 4 מצאלים לבאר רבבה

אורך הקטע: 9.85 ק"מ

תיאור הקטע:

חוזרים מצאלים לדרך השדות (קטע משותף לרצים בסוף מקטע 3 ותחילת מקטע 4) כ-1.2 ק"מ עד למפגש עם דרך מימין אשר תוחמת את הפרדס. עוזבים את 'דרך השדות' ופונים ימינה לכיוון כללי צפון-מזרח עד למפגש עם כביש 222. חוצים את הכביש בזהירות ולאחר חציית הכביש רצים ימינה בשוליים השמאליים כ-250 מטר עד למפגש עם דרך עפר שבניצב לכביש 222 מצפון בקצה פרדס. פונים שמאלה לדרך העפר כ-200 מטר עד ל'גשר התלוי' ולמפגש עם 'דרך נוף הבשור'. פונים שמאלה לכיוון כללי צפון-מערב על דרך הנוף. ממשיכים לרוץ לאורך הדרך עד למפגש עם דרך עפר משמאל (כיוון מזרח) בק"מ 9.55. פונים שמאלה (יורדים מהדרך הראשית) ורצים כ-250 מטר עד מבנה עתיק של באר רבבה.

טופוגרפיה: מגמת ירידה מתונה.

מסלול: כביש שדות בחלקו הראשון של המקטע, שולי כביש ראשי ודרך עפר לבנה במרבית המקטע.

בטיחות: ערנות גבוהה בחציית כביש 222 ובריצה לאורכו. ערנות לרכבים ב'דרך נוף הבשור'.

תחנת החלפה : ברחבת שבסמוך למבנה העתיק של באר רבבה.

קטע מספר 5: מבאר רבבה לפארק אשכול (גן לאומי הבשור)

אורך הקטע: 9.5 ק"מ

תיאור הקטע:

חוזרים מבאר רבבה ל 'דרך נוף הבשור', ופונים בה שמאלה. רצים לאורך דרך הנוף עד לסיומה לפני המפגש עם כביש 241.

טופוגרפיה: גבעות מתגלגלות עם מגמת ירידה מתונה.

מסלול: דרך לבנה.

בטיחות: ערנות לרכבים הנוסעים בדרך הנוף.

תחנת החלפה : מתחת לגשר אברהם. יורדים מכביש 241 בדרך המובילה ל'דרך נוף הבשור'. לבאים מכיוון מערב (צומת מעון), יורדים מהכביש בשלט המכוון לדרך הנוף, אך במקום לפנות ימינה לדרך, ממשיכים ישר לכיוון הגשר. לבאים מכיוון מזרח (צומת אורים) פונים מיד לאחר הגשר ימינה לדרך לבנה המתעקלת לכיוון הגשר.

קטע מספר 6: מפארק אשכול (גן לאומי הבשור) לסכר רעים

אורך הקטע: 5.26 ק"מ

רמת הקושי: בינונית (ריצה טכנית)

תיאור הקטע:

מתחנת ההחלפה ממשיכים צפונה כ-70 מטרים ונכנסים בגשר בקר לתוך שביל אופניים סינגל הבשור. ממשיכים לרוץ בסינגל עד לסיומו. עוזבים את שטח המרעה המגודר באמצעות גשר בקר, ופונים ימינה בדרך עפר רחבה שמתעקלת שמאלה לכיוון צפון, וממשיכה לאורך נחל הבשור עד למפגש עם דרך השפד"ן. במפגש פונים ימינה לכיוון צפון-מזרח כ-100 מטרים עד לסכר רעים.

טופוגרפיה: מישור טכני

מסלול: דרך סינגל אופניים, דרך עפר

הערות: מסלול הסינגל דורש ריצה טכנית – שביל צר, פניות חדות עליות וירידות קצרצרות אך תלולות.

בטיחות: הסינגל - דרך צרה ומפותלת ונדרשת ערנות לבורות. קטע הסינגל משמש גם כשטח מרעה לפרות: זהירות בגשרי הבקר! בדרך העפר הרחבה קיימים בורות גדולים (בולענים) שנפערו בגשמים האחרונים.

תחנת החלפה : מפגש דרך השפד"ן עם נחל הבשור, על סכר רעים. למגיעים מכביש 241, פונים צפונה לדרך השפד"ן (דרך אספלט ברובה) כ- 1 ק"מ מזרחית לצמת מעון, מול מתקן מקורות 'תחנת אברהם' כ-4 ק"מ עד לסכר רעים. למגיעים מכביש 234 פונים לכיוון דרום מערב (ניצב לכביש), כ 1 ק"מ צפונית לחות טל אור, על דרך לבנה כ – 2 ק"מ נסיעה עד לסכר.

קטע מספר 7: מסכר רעים לגשר רעים

אורך הקטע: 6.5 ק"מ

תיאור הקטע:

חוצים את נחל הבשור לגדה המזרחית ועולים על הדרך הלבנה העולה צפונה לאורך הנחל. לאחר כ-300 מטרים הדרך יורדת לתוך הנחל ועולה בחזרה לאחר כ-50 מטרים נוספים. הדרך ממשיכה על גבול שדות חקלאיים עוד כ-3 ק"מ עד שמבחינים בסכר על תוואי הנחל למרגלות מאגר מים על הגדה השניה (דרום מערבית). בנקודה זו מתקרב השביל לתוך ערוץ הבשור. כמה עשרות מטרים לאחר ק"מ 6, נעלה על השביל שיוצא מן הערוץ אל הגדה המזרחית (ימינה) אל חורשת אקליפטוסים, משם נרוץ לאור השביל עד לכביש המוביל לגשר רעים הישן, גשר אירי הממוקם 50 מטרים דרומית לגשר החדש, ונפנה בו שמאלה לכוון ערוץ הנחל ולגשר החדש, שמתחתיו ממוקמת תחנת ההחלפה.

טופוגרפיה: גבעות מתגלגלות, ודרך בתוך נחל

מסלול: דרך עפר, דרך עפר משובשת.

בטיחות: ערנות לבורות כתוצאה מסחף בצדי הדרך. בחלקו הצפוני של המקטע, הדרך עוברת בתוך הנחל וייתכנו שלוליות מים.

תחנת החלפה : מתחת לגשר רעים. יורדים מכביש 232 כ-300 מטר דרומית לגשר בדרך המובילה לתל-גמה, ופונים ימינה (צפונה) בחורשת האקליפטוסים עד לחניון עם שולחנות קק"ל.

קטע מספר 8: מגשר רעים לבארי (חנות לה-מדווש)

אורך הקטע: 8.85 ק"מ

תיאור הקטע:

מגשר רעים עולים בכיוון צפון-מזרח על דרך עפר תלולה היוצאת מנחל הבשור, וממשיכה במקביל לכביש 232 כ-750 מטרים עד מפגש עם דרך אספלט משמאל (מערב). פונים אל הדרך. ממשיכים לרוץ על דרך האספלט המתעקלת ימינה לאחר כ-400 מטרים. ממשיכים עד לסיום דרך האספלט במפגש עם הירידה לנחל גרר. בנחל גרר עוקפים את שלולית המים הגדולה משמאל בהליכה זהירה על הסכר, וחוצים לגדה הצפונית, למפגש עם דרך עפר רחבה וסינגל בארי. פונים ימינה (מזרחה) על דרך העפר הרחבה במקביל לנחל גרר עד למפגש עם דרך עפר העולה שמאלה (צפונה) בק"מ 3.4. עולים על הדרך וממשיכים איתה בכיוון כללי צפון כ-800 מטרים עד למפגש עם דרך עפר קצרה המובילה לדרך לבנה בסמוך למחפורת עפר ישנה (מחסן תחמושת מימי מלחמת העולם הראשונה). פונים ימינה לכיוון כללי צפון על הדרך הלבנה שבהמשך הופכת לדרך אספלט. ממשיכים על הדרך הראשית ומתעלמים מכל הפניות. בק"מ 7.2, לוקחים את הפניה ימינה במזלג דרכים לכיוון קיבוץ בארי. לפני שער הקיבוץ פונים שמאלה לרחבת חניה גדולה של חנות לה-מדווש..

טופוגרפיה: מגמת עליה

מסלול: דרך אספלט, דרך לבנה.

בטיחות: זהירות בחציית הסכר בנחל גרר.

תחנת החלפה : ברחבת החניה של חנות לה-מדווש בכניסה לקיבוץ בארי.

קטע מספר 9: מבארי לנחל עוז

אורך הקטע: 7 ק"מ

תיאור הקטע:

יוצאים מחנות לה-מדווש לכיוון צפון-מזרח במקביל לכביש הכניסה לקיבוץ. במפגש עם דרך עפר משמאל (הכניסה לסינגל בארי) פונים שמאלה בכוון כללי צפון-מערב ורצים לאורך הגדר התוחמת את שמורת בארי עד למפגש עם דרך אספלט בק"מ 2. על הדרך פונים שמאלה עד לצמת T בסמוך לגלעד 'דרך השישה'. בצומת פונים ימינה עם דרך האספלט, וממשיכים עם הדרך עד הכניסה לקיבוץ נחל-עוז. מול שער הקיבוץ פונים ימינה (צפונה) עוד 400 מטר עד לתחנת ההחלפה ב'פינת דניאל' .

טופוגרפיה: מגמת ירידה מתונה

מסלול: דרך עפר ודרך אספלט.

בטיחות: ערנות לרכבים החקלאים הנוסעים בדרך.

תחנת החלפה : 'פינת המרגוע ע"ש דניאל' בחורשת האקליפטוסים שבין כביש לכניסה לקיבוץ נחל עוז לכביש הראשי (כביש 35).

קטע מספר 10: מנחל עוז לאנדרטת 'החץ השחור'

אורך הקטע: 8.7 ק"מ

תיאור הקטע:

פונים ימינה לכביש 35, ורצים לאורכו עד לפניה שמאלה (צפונה), ק"מ 1.4 בדרך התוחמת חורשת אקליפטוסים ממערב. פונים שמאלה וממשיכים בדרך האספלט עד לקצה החורשה (פינה צפונית של החורשה). במפגש דרכים פונים ימינה כשהחורשה מימין עד לפניה שמאלה בסמוך לבית העלמין של כפר עזה. רצים לכיוון הקיבוץ, נכנסים בשער הצדדי ופונים ימינה לאורך גדר הקיבוץ כ- 2 ק"מ עד לשער אחורי המוביל לשדות. ממשיכים בדרך הראשית ומתעלמים מהפניות עד לצמת T לאחר חציית נחל מפלסים. בצמת פונים שמאלה עד למפגש עם דרך לבנה מימין למרגלות 'תל מפלסים' המזדקר מעל השדה. עולים בדרך הלבנה בכיוון צפון מזרח עד למפגש עם דרך עפר המקבילה לכביש 232. פונים שמאלה (צפונה) במקביל לכביש עד לאנדרטת 'חץ שחור'.

טופוגרפיה: שתי מגמות עליה

מסלול: כביש ראשי (יהיה סגור לרכבים למעט צבא), דרך אספלט, דרך לבנה ודרך עפר.

בטיחות: ערנות לרכבים הנוסעים בכניסה לקיבוץ כפר עזה

תחנת החלפה : בחורשת ארהל'ה צוקרמן בצמוד לאנדרטת 'החץ השחור'

קטע מספר: 11 מאנדרטת 'חץ שחור' לקיבוץ ארז

אורך הקטע: 8 ק"מ

תיאור הקטע:

מתחנת ההחלפה עולים על כביש אספלט לכיוון צפון כ- 700 מטר עד לתחנת שאיבה של 'מקורות' ומיד לאחריה פונים שמאלה לדרך לבנה (לכיוון צפון). לאחר כ-1700 מטר פונים שמאלה בכביש אספלט. לאחר כ 500 מטר נוספים (ק"מ 2.8) פונים שמאלה בקצה הירידה לדרך אספלט. בקצה חורשת האקליפטוסים נמשיך עם הדרך המתעקלת שמאלה ולאחר כ-70 מטר פונה ימינה לכיוון צפון. נמשיך על דרך זו עד למתקן מקרות, אותו נעקוף מימין על גבי דרך לבנה, שהופכת לדרך עפר, עוד כ- 200 מטר, נפנה שמאלה ונמשיך עוד כ 300 מטר עד למפגש דרכים. נפנה ימינה (לכיוון צפון) עד למפגש עם דרך אספלט ישנה (צמת T). נפנה ימינה במגמת עליה לכיוון כללי מזרח. לפני הגשר מעל מסילת הרכבת, נפנה שמאלה (כיוון כללי צפון) לדרך עפר המקבילה למסילה כ-550 מטר עד למזלג דרכים. נבחר את הפניה שמאלה לדרך לבנה שבהמשך תהפוך לאספלט. נמשיך לרוץ על הדרך בכיוון כללי צפון מזרח כ-2 ק"מ עד למפגש דרכים נוסף (צמת T). נפנה ימינה (בכיוון כללי צפון) על דרך אספלט עד הכניסה לקיבוץ ארז.

טופוגרפיה: גבעות ובתרונות.

הערות: ערנות יתרה לסימונים הדרך - החל מק"מ 3 ישנם מספר צמתים ופיצולים. חלק ממקטעי הריצה חוליים

מסלול: דרך לבנה, דרכי אספלט, דרכי עפר חוליות.

בטיחות: ערנות לרכבים הנוסעים בדרך (3 ק"מ ראשונים וכניסה לקיבוץ ארז), ערנות למעברי בקר (גשר צינורות) במספר קטעים.

תחנת החלפה : בכניסה לקיבוץ ארץ (180 מטר לפני שער הקיבוץ) בצמוד לפרדס (מצפון)

קטע מספר: 12 מקיבוץ ארז לחוף זיקים

אורך הקטע: 12.7 ק"מ

תיאור הקטע:

מתחנת ההחלפה ממשיכים לכיוון כללי צפון צפון מזרח. לאחר כ – 1 ק"מ פונים ימינה וחצים את נחל שקמה. לאחר חציית הנחל פונים שמאלה לכיוון כללי מערב על גבי דרך 'נוף שקמה'. נרוץ על הדרך עוד כ-2.1 ק"מ עד לפניה שמאלה שבסמוך לה מבנה עתיק של תחנת רכבת, ומצפון לה חורשת אקליפטוסים. נפנה שמאלה בכיוון כללי מזרח, נחצה בזהירות את כביש 4 בין יד מרדכי לבין נתיב העשרה, ונמשיך עם הדרך הראשית (דרך אספלט) עד לצמת הכניסה האחורית ליד מרדכי, שם נפנה שמאלה ונמשיך כ – 2 ק"מ עד למפגש עם דרך לבנה משמאל (כ – 200 מטר לאחר בית העלמין של קיבוץ כרמיה). לאחר שפנינו שמאלה נמשיך לרוץ על הדרך הלבנה עוד 1400 מטר עד למפגש דרכים (מימין כרמיה, מלפנים שטח חממות), נפנה שמאלה לדרך שבהמשך עולה על הסוללה התוחמת את מאגר 'שקמה' מצפון כ-1.8 ק"מ, עד שנגיע למפגש דרכים מימין שער ברזל כחול ומשמאל שלט 'מאגר שקמה'. נעבור דרך השער (מימין) ומיד נפנה שמאלה על גבי דרך האספלט עד למפגש עם הכביש הגישה לחוף זיקים (כ-600 מטר), נפנה שמאלה ונרוץ לאורך השוליים השמאליים של הכביש כ- 200 מטר עד לצמת T בה נפנה ימינה ונמשיך לרוץ בשולי הכביש עד לשער הסיום בחוף הים.

טופוגרפיה: מגמת ירידה מתונה

מסלול: כביש אספלט, דרך לבנה, דרך עפר.

בטיחות: ערנות בחציית הכביש שבין יד מרדכי לנתיב העשרה, ערנות לרכבים הנוסעים בכביש הגישה לחוף זיקים.

שער הסיום: בחוף זיקים

פוסטים חשובים
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!